Bestelling afgewezen

Het spijt ons te horen dat uw bestelling is afgewezen! Afhankelijk van de betaalmethode die u heeft gekozen, vind u hieronder de meest voorkomende redenen en oplossingen.

Handig om te weten: Als de kredietcheck niet slaagt, dan stopt de aankoop en zit u nergens aan vast.

Achteraf 30 dagen later betalen met Klarna

Klarna heeft als doel om verantwoorde, ethische en verstandige bestedingsgewoonten te ondersteunen. Daarom keuren we niet alle bestellingen goed. We begrijpen dat het frustrerend kan zijn om niet goedgekeurd te worden voor een aankoop na een eerdere succesvolle aankoop in het verleden.

Ons goedkeuringsproces helpt Klarna om onze diensten op verantwoorde wijze aan te bieden aan onze klanten. Wij vragen begrip voor het feit dat onze klantenservice niet in staat is om de automatische uitkomst van de beslissing voor goedkeuring te wijzigen.

Hoe kan ik mijn kansen om goedgekeurd te worden verbeteren?

  • De periode waarin je klant bent bij Klarna kan je limiet verhogen. Een goede betalingsgeschiedenis met Klarna kan de kansen dat je goedkeuring krijgt verhogen
  • Als je nog onbetaalde aankopen hebt, werkt het in je voordeel om deze af te betalen om eventueel je betaallimiet te verhogen
  • Het totaalbedrag in de winkelmand kan te hoog zijn, dus probeer een of meerdere artikelen te verwijderen en probeer het opnieuw

Goed om te weten:

  • Elke aankoop is een nieuwe beslissing, een afwijzing betekent dus niet dat je toekomstige aankopen altijd geweigerd zullen worden
  • Een afwijzing heeft geen negatieve invloed op je kredietscore.
  • Veel aankopen in een korte tijd proberen te plaatsen kan leiden tot afwijzing (ter voorkoming van automatische of onbedoelde bestellingen)
  • De beslissing voor goedkeuring is niet alleen gebaseerd op de kredietscore, maar ook op meerdere gegevenspunten, zoals de betaalgeschiedenis

Voordat je een of nog een aankoop doet met Klarna, helpt het als je weet hoe je voor de betalingsopties van Klarna in aanmerking kunt komen.

  • Zorg dat je oud genoeg bent
    Je dient minimaal 18 te zijn om de betalingsopties van Klarna te kunnen gebruiken.
  • Zorg dat je de juiste persoonlijke informatie gebruikt
    Zorg dat jouw persoonlijke informatie (naam, geboortedatum, adres, e-mailadres) up-to-date tijdens the afrekenen van je bestelling, zodat we jou kunnen identificeren.
  • Zorg voor een positieve kredietgeschiedenis
    Een geschiedenis van positieve gedragingen als klant bij Klarna kan jouw kansen op goedkeuring verhogen, dus zorg dat je geen betalingen mist of uitstelt.
  • Zorg dat je niet te veel schulden hebt
    Als je nog steeds een saldo hebt van onbetaalde aankopen, zou het in je voordeel. zijn om deze af te betalen, zodat je je kans op goedkeuring mogelijk verhoogt.
  • Geef niet op
    De totale hoeveelheid in de winkelkaart kan te groot zijn, dus verwijder een of meer artikelen en probeer het opnieuw.

Goed om te weten: Elke aankoop is een nieuwe beslissing, een afwijzing betekent dus niet dat je toekomstige aankopen altijd geweigerd zullen worden en heeft geen negatieve invloed op je kredietscore. Neem er nota van dat het proberen doen van te veel aankopen in een korte tijd kan leiden tot afwijzing.

Mogelijk merk je dat je niet alle betalingsopties of geen enkele betalingsoptie van Klarna tot je beschikking hebt wanneer je opnieuw een aankoop doet met Klarna. Diverse factoren, zoals gemiste of late betalingen of gemelde financiële moeilijkheden, kunnen ertoe leiden dat het verdere gebruik van Klarna voor jou wordt geblokkeerd.

We begrijpen dat het frustrerend kan zijn om geweigerd te worden voor een aankoop na een eerdere goedkeuring in het verleden. Maar ons goedkeuringsproces helpt Klarna om onze diensten op verantwoorde wijze aan te bieden aan onze klanten.

Ja. Er is geen vastgestelde limiet aan het aantal aankopen dat je met Klarna kunt doen. Echter, de beslissing voor goedkeuring bij het winkelen met Klarna hangt af van de volgende aspecten:

  • Jouw kredietgeschiedenis bij Klarna
  • Jouw uitstaande schuld en onbetaalde bestellingen bij Klarna
  • De aankoophoeveelheid van jouw winkelkaart
  • De informatie uit het extern krediet opzoeken

In 3 termijnen betalen, 0% rente & zonder BKR-registratie

Dit zijn de meest voorkomende redenen waarom uw bestelling is afgewezen:

  • U heeft een fout tijdens het invoeren van uw gegevens. U kunt het na enkele minuten opnieuw proberen.
  • Het totaalbedrag is groter dan uw kredietlimiet bij ons. Probeer een goedkoper product.
  • U wilt een artikel bestellen dat niet kan worden betaald met onze gespreide betalingsmogelijkheden.
  • Het totale bedrag is minder dan €100,- of meer dan €3000,-.

In 4 termijnen betalen, 0% rente & zonder BKR-registratie

Dit zijn de meest voorkomende redenen waarom uw bestelling is afgewezen:

  • U heeft een fout tijdens het invoeren van uw gegevens. U kunt het na enkele minuten opnieuw proberen.
  • Het totaalbedrag is groter dan uw kredietlimiet bij ons. Probeer een goedkoper product.
  • U wilt een artikel bestellen dat niet kan worden betaald met onze gespreide betalingsmogelijkheden.
  • Het totale bedrag is minder dan €50,- of meer dan €3.000,-.

De volgende producten kunt u niet in 4 termijnen betalen:

  • Smartphones
  • Smartwatches
  • MacBooks

In 12-36 termijnen betalen

Ja, u moet aan al onze eisen voldoen, anders wordt uw bestelling afgewezen. De vereisten zijn:

  • U moet tussen de 23 en 75 jaar oud zijn
  • U moet een Nederlandse bankrekening hebben
  • U kunt geen negatieve BKR-registratie hebben

We hebben geen toegang tot de details van afgewezen bestellingen. Neem rechtstreeks contact op met onze financiële partner zodat zij u kunnen helpen. Als u contact opneemt met een partner, dan raden wij aan om ons altijd mee te nemen in de CC.

Contact

Als u hulp nodig heeft bij het afronden van uw bestelling, dan helpen wij u graag. Maar omdat we niet alle details kunnen zien, kunt u ook rechtstreeks contact opnemen met onze gespreid betalingspartners.

Spraypay (in 12 of meer termijnen betalen) – 030-7606540
Klarna (Achteraf of in 3 termijnen betalen) – 010-4141473

Als u contact opneemt met een partner via de mail, dan raden wij aan om ons altijd mee te nemen in de CC.

 

Menu