Wat kan ik verwachten?
Zo weten wij wie je bent en waarom jij onze partner moet worden. Zijn we een match? Dan gaan we graag de samenwerking aan. Begin met het aanmaken van een account op seller.somashome.nl.
Via ons verkoper portaal kan je een account en shop aanmaken na een akkoord op onze voorwaarden. Na stap 1 en 2 neemt een accountmanager contact met je op
Voeg jouw producten, prijzen en voorraad toe om te starten. Dit kan handmatig of via een integratie.
Alle bestellingen vind je terug in jouw dashboard. Voor klantvragen benaderd onze klantenservice jou.
Deze vindt plaats rond de 1e en 15e van elke maand. Een overzicht kun je vinden in jouw dashboard en opvragen bij jouw accountmanager.
Partner voor retailers zoals:
Hoe wij werken
Wij zijn de enige die zich volledig op het gespreid betalen richt en de enige gespreid betalen marketplace in Nederland. Wij zijn na otto.nl de grootste webwinkel in het gespreid betalen segment in Nederland. Naast Nederland zijn wij ook actief in België en binnenkort ook Duitsland.
Wij focussen ons puur en alleen op gespreid betalen, wij maken gebruik van betaalbedrijven waar wij maatwerk contracten mee hebben en financieren ook een groeiend aantal transacties zelf. Wij hebben als doel om om de gespreid betalen markt klantvriendelijker te maken en klanten vooraf en tijdens het bestellen veel meer te informeren over de belangrijkste voorwaarden.
Zo doen wij niet aan flexibele rentes die na kort na de aankoop worden opgehoogd. Als wij zien dat een klant kredietwaardig is voor €5.000 en hij koopt voor minder. Dan gaan wij niet actief proberen meer krediet te slijten. Wij zijn er om dure aankopen bereikbaar te maken, niet om maximaal te lenen aan klanten.
Een gemakkelijke manier om ons te omschrijven is als het bol.com van gespreid betalen. Echter waar bol iedereen toelaat, werken wij alleen samen met partners die mee kunnen groeien en waar we een goede samenwerking mee op kunnen zetten.
Daarnaast krijgt elke verkooppartner een accountmanager van ons. Deze helpt niet alleen met het opzetten van je account maar ook met het optimaliseren van de verkoop.
Als kers op de taart voor veel verkopers pakken wij vrijwel altijd het gehele klantenservice traject op. Als er een vraag is die wij zelf niet kunnen beantwoorden dan komt onze klantenservice naar jullie en sturen wij niet de klant door. Zo voorkomen wij het ongewenste ‘kast naar de muur gevoel’ en heeft u als verkoper voornamelijk te maken met een professionele partij.
Somas Cijfers
Wat zeggen de nummers
Het jaar 2022 hebben we afgesloten met een gemiddelde groei van bijna 50% per maand.
De eerste helft van 2023 kenmerkte zich door een ca. 1.000% jaar-op-jaar groei.
Onze deelname aan een snel groeiers programma van Google, heeft geleidt tot een verdere versnelling van onze groei.
Gespreid betalen
Betaalmethode of financiële overeenkomst
Waar andere gespreid betalen erbij doen, richten wij hier ons volledig op. Hierdoor kunnen wij verder gaan dan anderen:
- Meeste betaalopties in NL
- Uniek customer journey proces
- Gemiddelde maandelijkse groei van 50% in 2022
- Eigen financiële afdeling
- Unieke samenwerkingen met betaalmethodes
- Zelf ontwikkelde betaalmethodes