SomasHome geeft veel om uw privacy. Wij verwerken daarom uitsluitend gegevens die wij nodig hebben voor (het verbeteren van) onze dienstverlening en gaan zorgvuldig om met de informatie die wij over u en uw gebruik van onze diensten hebben verzameld. Wij stellen uw gegevens nooit voor commerciële doelstellingen ter beschikking aan derden.

Wel zijn wij wettelijk verplicht om bepaalde gegevens aan andere organisaties door te geven of te bewaren. Dit geldt bijvoorbeeld voor:

  • Een gerechtelijk bevel of vonnis
  • Een vermoeden van fraude
  • Administratiegegevens (factuur-, betaal- en bestelgegevens) voor de Belastingdienst

Dit privacybeleid is van toepassing op het gebruik van de website en de daarop ontsloten dienstverlening van SomasHome. De ingangsdatum voor de geldigheid van deze voorwaarden is 11/07/2019, met het publiceren van een nieuwe versie vervalt de geldigheid van alle voorgaande versies. Dit privacybeleid beschrijft welke gegevens over u door ons worden verzameld, waar deze gegevens voor worden gebruikt en met wie en onder welke voorwaarden deze gegevens eventueel met derden kunnen worden gedeeld. Ook leggen wij aan u uit op welke wijze wij uw gegevens opslaan en hoe wij uw gegevens tegen misbruik beschermen en welke rechten u heeft met betrekking tot de door u aan ons verstrekte persoonsgegevens.

Als u vragen heeft over ons privacybeleid kunt u contact opnemen met onze contactpersoon voor privacyzaken, u vindt de contactgegevens aan het einde van ons privacybeleid.

Wat zijn persoonsgegevens?

Persoonsgegevens zijn alle gegevens die herleidbaar zijn tot jou als individu. Denk maar aan jouw naam, telefoonnummer, adres of e-mailadres. Maar ook gegevens zoals je IP-adres of SomasHome klantnummer zijn persoonsgegevens. En andere gegevens die uniek zijn voor jou, zoals je SomasHome bestelgeschiedenis of surfgedrag.

Over de gegevensverwerking

Hieronder kan u lezen op welke wijze wij uw gegevens verwerken, waar wij deze (laten) opslaan, welke beveiligingstechnieken wij gebruiken en voor wie de gegevens inzichtelijk zijn.

Welke regels gelden voor SomasHome bij de verwerking van persoonsgegevens?
Bij de verwerking van persoonsgegevens is SomasHome onder meer gebonden aan:

Welke gegevens verwerken wij van jou, waarvoor gebruiken wij die en hoelang worden deze bewaard?
Gegevens voor het verwerken van jouw bestelling

 

Als jij iets bestelt, hebben we bepaalde gegevens van je nodig om jouw bestelling te kunnen bezorgen en je op de hoogte te kunnen houden over je bestelling. Ook voor eventuele retouren of reparaties zijn deze gegevens nodig.
Hiervoor verzamelen wij je naam, e-mailadres, bezorgadres(sen), betaalgegevens en je telefoonnummer.
De gegevens zijn nodig om de overeenkomst uit te voeren die je met ons (of met een van onze verkooppartners) hebt gesloten.
Gegevens voor het verwerken van een bestelling van iemand anders, waarbij jouw adres het bezorgadres is
Wanneer iemand een cadeau direct naar jou verstuurt, krijgen wij van diegene jouw naam- en adresgegevens. Die gegevens heeft SomasHome nodig om de bestelling te kunnen bezorgen.
Zakelijke klanten kunnen daarnaast cadeaukaarten kopen via onze cadeaukaartenwebsite. Ze kunnen SomasHome daarbij vragen om de cadeaukaarten direct naar de (door de zakelijke koper) aangewezen ontvangers te sturen. Als jij één van die ontvangers bent, ontvangt SomasHome van de zakelijke klant jouw naam en adresgegevens (als de cadeaukaart per post wordt verstuurd) of je naam en e-mailadres (als de cadeaukaart wordt gemaild). Deze gegevens heeft SomasHome nodig om de bestelling te kunnen bezorgen. SomasHome bewaart deze gegevens voor maximaal drie maanden.

Gegevens in jouw account
In jouw persoonlijke account bewaren we de volgende gegevens: je naam, (bezorg- en woon-/ vestigings-) adres(sen), telefoonnummer, e-mailadres, betaalgegevens, cadeaubonnen en cadeaukaarten.
Als je dat tijdens het plaatsen van een bestelling aangeeft, bewaren we je betaalkaartgegevens. Op deze manier kun je bij je volgende bestelling direct dezelfde betaalkaart gebruiken zonder alle gegevens opnieuw in te voeren. De opgeslagen betaalkaartgegevens kun je bekijken en verwijderen in je account. In je account bewaren we ook je bestelgeschiedenis inclusief gekozen afleveropties, inclusief de digitale artikelen en abonnementen die je hebt afgesloten.
Als je je geboortedatum hebt opgegeven slaan we dit op om je op je verjaardag een verrassing te kunnen sturen.
Daarnaast slaan wij in je account de door jou opgegeven interesses op, namelijk jouw verlanglijstje, eventuele gekoppelde SomasHome apps, taalvoorkeur en je e-mail- en personalisatievoorkeuren.
Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij de gegevens in jouw account zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Daarnaast kun je op ieder moment een verzoek doen om jouw gegevens te laten verwijderen in je account.

Gegevens over jouw contact met de klantenservice
Je kan 24/7 contact opnemen met de klantenservice. Je kunt met ons bellen tussen 09:00 en 17:00, e-mailen of chatten tussen 09:00 en 17:00 of een berichtje sturen via social media, zoals Facebook en Instagram. Je telefoonnummer in je klantaccount kunnen we daarbij gebruiken om je te herkennen als je onze klantenservice belt. Daardoor kunnen onze klantenservicemedewerkers je meteen helpen.
We gebruiken de in jouw account opgeslagen gegevens om met jou contact op te nemen naar aanleiding van jouw vraag of klacht aan ons. We kunnen je een volgende keer sneller helpen door jouw gegevens te bewaren. De aantekeningen over het klantcontact met ons en met onze verkooppartners bewaren wij dan ook zolang je actief klant bij ons bent.
Een telefoongesprek met onze klantenservice wordt opgenomen voor trainings- en analysedoeleinden. Wij hebben een gerechtvaardigd belang om deze interacties te gebruiken om onze dienstverlening te kunnen verbeteren. Wij bewaren het telefoongesprek gedurende 1 maand.
Wanneer je ons een privéberichtje stuurt via Instagram of Facebook of andere social media, worden de berichten maximaal 7 jaar door ons bewaard.
Ook kan de klantenservice de (aankoop)gegevens in jouw account gebruiken om je te belonen met een extraatje nadat je met ons contact hebt opgenomen. Hiermee willen we onze waardering voor jou als klant laten zien.

Gegevens voor een optimale winkelervaring
In onze winkel staan meer dan 15.000 artikelen. Wij willen jou dan ook graag helpen om tussen al deze artikelen te vinden wat je zoekt.
Allereerst zorgen we dat onze website of app goed werkt zodat jij optimaal kunt winkelen. Daarvoor verzamelen we bij een bezoek aan SomasHome jouw IP-adres, informatie over je internetbrowser, eventuele taalinstellingen en informatie over de instellingen van het besturingssysteem van de computer of het mobiele toestel waarmee je ons bezoekt.
We zorgen er ook voor dat SomasHome zo relevant mogelijk is door onze winkel af te stemmen op jouw persoonlijke voorkeuren. Om dit te kunnen, verzamelen we je zoek-, klik en koopgedrag bij SomasHome. Wij gebruiken deze gegevens voor het in kaart brengen van generieke klantpatronen, zodat we die op individueel niveau in kunnen zetten. Daarbij gaat het niet zozeer om de kennis over individuele klanten. Het is onze klantbelofte om het leven van onze klanten makkelijker en leuker te maken. Daarom bewaren wij deze gegevens zolang je actief klant bij ons bent. Als je 7 jaar niet meer bij ons hebt ingelogd, verwijderen wij al jouw gegevens. Als je hierover meer wilt weten en je voorkeur wilt aanpassen verwijzen we je naar je account.
Verbeteren van de winkelbeleving gebaseerd op algemene informatie en verkoopstatistieken
Wanneer je op SomasHome een artikel bekijkt, zie je ook andere artikelen die we aanbevelen (bijvoorbeeld onder het kopje “Verder kijken” of “Anderen bekeken ook”). Deze aanbevelingen zijn gebaseerd op het artikel of de categorie waar je op dat moment naar kijkt. Op basis van statistieken weten we dat klanten die dat artikel kochten, ook geïnteresseerd waren in de andere artikelen. Deze aanbevelingen zijn niet persoonlijk: iedereen die dat artikel bekijkt, ziet dezelfde aanbevelingen. Als je zoekt naar een bepaald dekbedovertrek, ziet iedereen dezelfde vergelijkbare overtrekken of hoeslakens. Of we laten je op basis van je zoekopdracht zien wat andere gebruikers zochten. Deze vorm van het verbeteren van je winkelervaring zie je ook in een fysieke winkels. Zo staan artikelen van hetzelfde type of die bij elkaar horen meestal bij elkaar. En de verkoper weet ook wat populair is en wat andere klanten kochten toen ze met dezelfde vraag in de winkel kwamen.
Personalisatie op basis van jouw accountgegevens en zoek-, surf- en aankoopgeschiedenis bij SomasHome
Als we weten wie je bent (dan zie je bovenaan op de homepage je naam), kunnen we de winkel voor jou nog persoonlijker maken. Net als in een fysieke winkel. De winkelbediende kent je en kan op basis van je vorige aankopen en interesses goede aanbevelingen doen.
Net als die winkelbediende doen ook wij aanbevelingen en passen wij de winkel aan, aan jouw voorkeuren. We kijken naar wat je eerder bij ons zocht of kocht, wat er op je verlanglijst staat en welke interesses je toonde door bepaalde artikelen of categorieën te bekijken in onze winkel. Dus het boek dat je net hebt gekocht, geven we dan níet als leestip. Of de inhoud waarin je minder geïnteresseerd bent, tonen we dan onderaan de website. Ook kunnen we je op basis van deze gegevens per e-mail en op de website een abonnement aanbieden dat past bij je voorkeuren of je herinneren aan een kortingsactie die mogelijk relevant voor je is. Tevens geven wij je op onze website aanbevelingen welke producten je opnieuw nodig zou kunnen hebben op basis van wat je eerder hebt gekocht, bijvoorbeeld een laptop.
Wij doen dat op basis van jouw surf-, zoek- en aankoopgedrag. We kijken daarbij niet langer dan drie jaar terug. Indien je geïnteresseerd bent in producten voor kinderen, dan kijken we maximaal 7 jaar terug zodat we je in elke fase waarin je kind zich bevindt de juiste aanbieding kunnen doen. Jouw surf- en zoekgedrag verzamelen we op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het unieke nummer dat gekoppeld is aan het mobiele apparaat waarmee je surft.
Wat we niet doen is deze gegevens gebruiken om jou bij je bezoek aan SomasHome andere prijzen te tonen dan aan andere klanten. Het kan wel voorkomen dat als je ons opnieuw bezoekt we de prijs van sommige producten inmiddels hebben aangepast en dat prijzen tussen Nederland en België verschillen.
Wij hebben een gerechtvaardigd belang bij het toepassen van deze personalisatie, namelijk om jouw leven makkelijker en onze winkel beter te maken. Je vindt sneller wat je zoekt en wordt niet gestoord met artikelen en categorieën die niet relevant voor je zijn. Als je gepersonaliseerde aanbevelingen niet op prijs stelt, kun je ze uitzetten in je account.

Zelf ingestelde voorkeuren
Op verschillende plekken kun je zelf je voorkeuren bij ons aangeven. Zo kun je bijvoorbeeld ergens van op de hoogte gehouden willen worden of artikelen op je verlanglijstje zetten. Deze voorkeuren kun je te allen tijde zelf aanpassen of uitzetten.
Bij artikelen die niet leverbaar zijn kan je aangeven dat je een bericht wilt ontvangen zodra het artikel weer leverbaar is. Als het artikel weer leverbaar is, sturen we je dan eenmalig een e-mail of pushnotificatie. We verwijderen je inschrijving nadat we je het bericht hebben gestuurd, of, als dat eerder is, na 2 jaar.

Gegevens voor marketing
Gepersonaliseerde berichten
Via e-mail en pushnotificatie
We hebben geregeld aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. We delen die graag via mail of, als je de SomasHome app gebruikt, via pushnotificaties. Als je bij ons een account hebt en één of meerdere bestellingen hebt geplaatst, e-mailen we je (en/of sturen we je pushnotificaties met) suggesties, informatie over onze artikelen en diensten op basis van je aankopen en reviewverzoeken, tenzij je hebt aangegeven dat niet wenselijk te vinden.
Als je ons daarvoor toestemming geeft, kunnen wij jou ook andere informatie mailen of je daarover pushnotificaties sturen, zoals de dagaanbieding, algemene winacties of persoonlijke aanbevelingen en informatie. Deze persoonlijke aanbevelingen zijn gebaseerd op je aankopen en bezoekgeschiedenis van maximaal 2 jaar geleden om op deze manier de inhoud van deze berichten interessanter voor je te maken. Als je dit soort informatie liever niet ontvangt, kun je je meteen afmelden voor deze e-mails in je account. Je kan in het instellingen menu van de SomasHome app ook pushnotificaties uitzetten.
We gebruiken bij onze communicatie via e-mail en pushnotificaties technologie die ons kan vertellen of jij onze berichten leest en op welke hyperlinks jij in die berichten klikt. Dat doen we voor analysedoeleinden om bijvoorbeeld na te gaan, of een e-mail veel gelezen wordt of niet. Alleen met jouw toestemming kunnen we deze informatie ook gebruiken om onze communicatie naar jou persoonlijker en dus relevanter maken. Deze toestemming kan je altijd intrekken.
In onze app: via in-app notificaties
Je kan van ons ook notificaties ontvangen in de app zelf. Bijvoorbeeld met aanbiedingen, speciale acties en nieuwtjes die we met je willen delen. Of met andere informatie die voor jou relevant kan zijn. Deze notificaties zijn soms voor iedereen hetzelfde, maar we sturen je ook notificaties die speciaal voor jou bedoeld zijn. Deze persoonlijke notificaties zijn gebaseerd op je accountgegevens en zoek-, surf- en aankoopgeschiedenis bij SomasHome. Zo kunnen we de inhoud van deze notificaties relevant voor je te maken. Wij gebruiken je zoek- en surfgegevens alleen als je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies. Die toestemming kan je altijd intrekken.

Gepersonaliseerde advertenties
Wij, onze advertentienetwerken en mediabureaus kunnen je advertenties tonen op SomasHome en andere websites. Dat gebeurt op basis van je eerdere bezoeken aan onze websites en de websites van derde(n). Je surf, zoek-, en koopgedrag worden verzameld op basis van cookietechnieken, je IP-adres en het advertentienummer dat gekoppeld is aan het apparaat waarmee je surft. Wij gebruiken deze gegevens alleen als je toestemming hebt gegeven voor het plaatsen van cookies. Voor cookies geldt een beperkte bewaartermijn en die termijn verschilt per cookie.

 

 

Webwinkelsoftware

WooCommerce
Onze webwinkel is ontwikkeld met software van WooCommerce, wij hebben voor onze webhosting gekozen voor Antagonist. Persoonsgegevens die u ten behoeve van onze dienstverlening aan ons beschikbaar stelt, worden met deze partij gedeeld. Antagonist heeft toegang tot uw gegevens om ons (technische) ondersteuning te bieden, zij zullen uw gegevens nooit gebruiken voor een ander doel. Antagonist is op basis van de overeenkomst die wij met hen hebben gesloten verplicht om passende beveiligingsmaatregelen te nemen. Deze beveiligingsmaatregelen bestaan uit de toepassing van SSL-encryptie en een sterk wachtwoordbeleid. Er worden regelmatig back-ups gemaakt om verlies van data te voorkomen.

Webhosting

Antagonist, Hipex & Hypernode
Wij nemen webhosting- en e-maildiensten af van Antagonist, Hipex en Hypernode. Antagonist en Hipex verwerkt persoonsgegevens namens ons en gebruikt uw gegevens niet voor eigen doeleinden. Wel kan deze partij metagegevens verzamelen over het gebruik van de diensten. Dit zijn geen persoonsgegevens. Antagonist en Hipex heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om verlies en ongeoorloofd gebruik van uw persoonsgegevens te voorkomen. Antagonist en Hipex is op grond van de overeenkomst tot geheimhouding verplicht.

Wij maken voor ons reguliere zakelijke e-mailverkeer gebruik van de diensten van Antagonist en Hipex. Deze partij heeft passende technische en organisatorische maatregelen getroffen om misbruik, verlies en corruptie van uw en onze gegevens zoveel mogelijk te voorkomen. Antagonist heeft geen toegang tot ons postvak en wij behandelen al ons e-mailverkeer vertrouwelijk.

Hypernode hosting heeft het bedrijf Hipex hosting overgenomen.

Payment processors

Pay.nl
Voor het afhandelen van een (deel van) de betalingen in onze webwinkel maken wij gebruik van het platform van Pay.nl. Pay.nl heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beschermen. Pay.nl behoudt zich het recht voor uw gegevens te gebruiken om de dienstverlening verder te verbeteren en in het kader daarvan (geanonimiseerde) gegevens met derden te delen. Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens zijn eveneens van toepassing op de onderdelen van Pay.nl dienstverlening waarvoor zij derden inschakelen. Pay.nl staat onder toezicht van De Nederlandsche Bank en is in het bezit van alle relevante vergunningen.

Mollie
Voor het afhandelen van een (deel van) de
betalingen in onze webwinkel maken wij gebruik van het platform van Mollie. Mollie heeft passende technische en organisatorische maatregelen genomen om uw persoonsgegevens te beschermen. Mollie behoudt zich het recht voor uw gegevens te gebruiken om de dienstverlening verder te verbeteren en in het kader daarvan (geanonimiseerde) gegevens met derden te delen. Alle hierboven genoemde waarborgen met betrekking tot de bescherming van uw persoonsgegevens zijn eveneens van toepassing op de onderdelen van Mollie dienstverlening waarvoor zij derden inschakelen. Mollie staat onder toezicht van De Nederlandsche Bank en is in het bezit van alle relevante vergunningen.

Klarna
Om je de betaalmethoden van Klarna aan te bieden, kunnen we je contact- en bestelgegevens tijdens het afrekenen (checkout) aan Klarna doorgeven, zodat Klarna kan beoordelen of je in aanmerking komt voor de betaalmethoden van Klarna en deze betaalmethoden voor je op maat kan maken. Je persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de privacyverklaring van Klarna.

Riverty (Afterpay)
Om je de betaalmethoden van Riverty aan te bieden, kunnen we je contact- en bestelgegevens tijdens het afrekenen (checkout) aan Riverty doorgeven, zodat Riverty kan beoordelen of je in aanmerking komt voor de betaalmethoden van Riverty en deze betaalmethoden voor je op maat kan maken. Je persoonsgegevens worden verwerkt in overeenstemming met de privacyverklaring van Riverty.

Afterpay is overgenomen door Riverty en gaat verder onder de naam Riverty.

Achteraf en gespreid betalen
Als je artikelen koopt die je niet meteen wilt betalen, kunnen wij of een betaalmethode je kredietwaardigheid toetsen. We kunnen daarbij gebruikmaken van externe bureaus.

Verzenden en logistiek

 

Logistiek
Als u een bestelling bij ons plaatst is het onze taak of die van verkooppartners om uw pakket bij u te laten bezorgen. Er wordt daarom gebruik gemaakt van de diensten van verscheidene logistieke partijen voor het uitvoeren van de leveringen. Het is daarvoor noodzakelijk dat wij uw naam, adres en woonplaatsgegevens met verkooppartners of de betrokken logistieke partners te delen. Deze logistieke partners gebruiken deze gegevens alleen ten behoeve van het uitvoeren van de overeenkomst. In het geval dat logistieke partner en/of verkooppartners onderaannemers inschakelt, stelt de logistieke partner of verkooppartner uw gegevens ook aan deze partijen ter beschikking.

Facturatie en boekhouden

WooCommerce
Voor het bijhouden van onze administratie en boekhouding maken wij gebruik van de diensten van WooCommerce Wij delen uw naam, adres en woonplaatsgegevens en details met betrekking tot uw bestelling. Deze gegevens worden gebruikt voor het administreren van verkoopfacturen. Uw persoonsgegevens worden beschermd verzonden en opgeslagen. WooCommerce is tot geheimhouding verplicht en zal uw gegevens vertrouwelijk behandelen. WooCommerce gebruikt uw persoonsgegevens niet voor andere doeleinden dan hierboven beschreven.

Verkooppartners
Wanneer jij via SomasHome een bestelling plaatst bij een van onze verkooppartners, krijgt die verkooppartner jouw naam, bezorgadres en taalvoorkeur. Deze gegevens heeft de verkooppartner nodig om de overeenkomst die jij met hem bent aangegaan te kunnen uitvoeren. Als dit voor de levering noodzakelijk is, bijvoorbeeld om een bezorgafspraak te maken, krijgt de betreffende verkooppartner ook jouw telefoonnummer. Wanneer je via onze service telefonisch contact opneemt met de verkooppartner kan de verkooppartner jou binnen 30 dagen na het laatste contact terugbellen. We delen met de verkoper niet jouw echte telefoonnummer, maar een scrambled telefoonnummer.

Als een verkooppartner zijn logistieke proces heeft uitbesteed aan SomasHome, ontvangt hij ook je ordernummer. De verkooppartner kan met dit nummer onverkoopbare geretourneerde artikelen correct beoordelen en verwerken en zijn dienstverlening en aanbod hierop verbeteren.

Als je vanuit een zakelijk koopaccount een btw factuur bij een verkooppartner aanvraagt, ontvangt de verkoper hiervoor jouw bedrijfsnaam, vestigingsadres, kvk-nummer en ordernummer.

Als je via het contactformulier op SomasHome een vraag stelt aan de verkooppartner dan kan de verkooppartner jou binnen 30 dagen na het invullen van het formulier bellen om de vraag te beantwoorden, indien je een telefoonnummer hebt ingevuld. Nadat je contact hebt gehad met de verkooppartner kunnen we je vragen hoe je het contact hebt ervaren.

Wanneer je een vraag stelt aan onze klantenservice over een bestelling geplaatst bij een verkooppartner dan sturen wij jouw contact met de klantenservice door aan de verkooppartner als wij de verkooppartner nodig hebben voor het beantwoorden van jouw vraag. Deze informatie blijft voor de verkooppartner inzichtelijk, zodat de verkooppartner kan nakijken welke afspraken er gemaakt zijn met de klant.

Verkooppartners kunnen tot 2 jaar na aankoop zelf proactief klantcontact starten om een probleem met je bestelde artikel op te lossen. Daarvoor hebben zij tot 2 jaar na aankoop inzicht in het door jou bestelde product, het bestelnummer en je naam.

De overheid
Soms moeten wij persoonsgegevens doorgeven aan de overheid. Dit kan zich allereerst voordoen als bepaalde overheidsinstellingen deze gegevens nodig hebben voor de uitvoering van hun taken, zoals de Belastingdienst. Ook kan de politie of justitie bepaalde gegevens nodig hebben in het geval van fraude of misbruik. Tot slot kunnen bepaalde toezichthouders toegang tot persoonsgegevens krijgen in het kader van een onderzoek.

Met andere organisaties
Als jij dat wilt, geven we je persoonsgegevens ook aan andere bedrijven door, bijvoorbeeld als een van onze commerciële partners een aanbieding heeft voor klanten van SomasHome. Dit doen wij dan alleen met jouw uitdrukkelijke toestemming.

Op verzoek van een verzekeraar of een organisatie die een cashback actie aanbiedt, kunnen SomasHome facturen op echtheid worden gecontroleerd. Ook kunnen wij nagaan of bepaalde SomasHome of partner producten zijn geretourneerd. We mogen deze factuur- en productinformatie op verzoek van een verzekeraar of organisatie die een cashback actie aanbiedt delen om onrechtmatig gedrag tegen te gaan, zoals het gebruik van vervalste SomasHome of partner facturen.

Andere type werkzaamheden die onze externe dienstverleners voor ons uitvoeren zijn:

het ondersteunen bij het leveren van onze digitale diensten zoals de hosting, onderhoud en ondersteuning van onze websites en applicaties;
het ondersteunen bij onze klantenservice;
het ondersteunen bij onze advertentie- en marketingcampagnes;
het ondersteunen bij het doen van klantonderzoek en het verkrijgen van ratings- en reviews;
het ondersteunen bij het personaliseren van onze marketingboodschappen en het leveren van een optimale winkelbeleving;
het leveren van financiële diensten, zoals betaaldiensten, incassobureaus en kredietinformatiebureaus;
het ondersteunen bij het faciliteren van telefonisch contact tussen jou en zakelijke verkooppartners;
het ondersteunen bij het doen van onderzoeken en analyses om onze dienstverlening te verbeteren;
het ondersteunen bij de naleving van wettelijke verplichtingen.

Doel van de gegevensverwerking

Algemeen doel van de verwerking
Wij gebruiken uw gegevens uitsluitend ten behoeve van onze dienstverlening. Dat wil zeggen dat het doel van de verwerking altijd direct verband houdt met de opdracht die u verstrekt. Wij gebruiken uw gegevens niet voor (gerichte) marketing. Als u gegevens met ons deelt en wij gebruiken deze gegevens om – anders dan op uw verzoek op een later moment contact met u op te nemen, vragen wij u hiervoor expliciet toestemming. Uw gegevens worden niet met derden gedeeld, anders dan om aan boekhoudkundige en overige administratieve verplichtingen te voldoen. Deze derden zijn allemaal tot geheimhouding gehouden op grond van de overeenkomst tussen hen en ons of een eed of wettelijke verplichting.

Automatisch verzamelde gegevens
Gegevens die automatisch worden verzameld door onze website worden verwerkt met het doel onze dienstverlening verder te verbeteren. Deze gegevens (bijvoorbeeld uw IP-adres, webbrowser en besturingssysteem) zijn geen persoonsgegevens.

Medewerking aan fiscaal en strafrechtelijk onderzoek
In voorkomende gevallen kan SomasHome op grond van een wettelijke verplichting worden gehouden tot het delen van uw gegevens in verband met fiscaal of strafrechtelijk onderzoek van overheidswege. In een dergelijk geval zijn wij gedwongen uw gegevens te delen, maar wij zullen ons binnen de mogelijkheden die de wet ons biedt daartegen verzetten.

Bewaartermijnen
Wij bewaren uw gegevens zolang u cliënt van ons bent. Dit betekent dat wij uw klantprofiel bewaren totdat u aangeeft dat u niet langer van onze diensten gebruik wenst te maken. Als u dit bij ons aangeeft zullen wij dit tevens opvatten als een vergeetverzoek. Op grond van toepasselijke administratieve verplichtingen dienen wij facturen met uw (persoons)gegevens te bewaren, deze gegevens zullen wij dus voor zolang de toepasselijke termijn loopt bewaren. Medewerkers hebben echter geen toegang meer tot uw cliëntprofiel en documenten die wij naar aanleiding van uw opdracht hebben vervaardigd.

Uw rechten

Op grond van de geldende Nederlandse en Europese wetgeving heeft u als betrokkene bepaalde rechten met betrekking tot de persoonsgegevens die door of namens ons worden verwerkt. Wij leggen u hieronder uit welke rechten dit zijn en hoe u zich op deze rechten kunt beroepen. In beginsel sturen wij om misbruik te voorkomen afschriften en kopieën van uw gegevens enkel naar uw bij ons reeds bekende e-mailadres. In het geval dat u de gegevens op een ander e-mailadres of bijvoorbeeld per post wenst te ontvangen, zullen wij u vragen zich te legitimeren. Wij houden een administratie bij van afgehandelde verzoeken, in het geval van een vergeetverzoek administreren wij geanonimiseerde gegevens. Alle afschriften en kopieën van gegevens ontvangt u in de machineleesbare gegevensindeling die wij binnen onze systemen hanteren. U heeft te allen tijde het recht om een klacht in te dienen bij de Autoriteit Persoonsgegevens als u vermoedt dat wij uw persoonsgegevens op een verkeerde manier gebruiken.

Inzagerecht
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, in te zien. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een kopie van alle gegevens met een overzicht van de verwerkers die deze gegevens onder zich hebben, onder vermelding van de categorie waaronder wij deze gegevens hebben opgeslagen.

Rectificatierecht
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, te laten aanpassen. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de gegevens zijn aangepast.

Recht op beperking van de verwerking
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, te beperken. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres een bevestiging dat de gegevens tot u de beperking opheft niet langer worden verwerkt.

Recht op overdraagbaarheid
U heeft altijd het recht om de gegevens die wij (laten) verwerken en die betrekking hebben op uw persoon of daartoe herleidbaar zijn, door een andere partij te laten uitvoeren. U kunt een verzoek met die strekking doen aan onze contactpersoon voor privacyzaken. U ontvangt dan binnen 30 dagen een reactie op uw verzoek. Als uw verzoek wordt ingewilligd sturen wij u op het bij ons bekende e-mailadres afschriften of kopieën van alle gegevens over u die wij hebben verwerkt of in opdracht van ons door andere verwerkers of derden zijn verwerkt. Naar alle waarschijnlijkheid kunnen wij in een dergelijk geval de dienstverlening niet langer voortzetten, omdat de veilige koppeling van databestanden dan niet langer kan worden gegarandeerd.

Recht van bezwaar en overige rechten
U heeft in voorkomende gevallen het recht bezwaar te maken tegen de verwerking van uw persoonsgegevens door of in opdracht van SomasHome. Als u bezwaar maakt zullen wij onmiddellijk de gegevensverwerking staken in afwachting van de afhandeling van uw bezwaar. Is uw bezwaar gegrond dat zullen wij afschriften en/of kopieën van gegevens die wij (laten) verwerken aan u ter beschikking stellen en daarna de verwerking blijvend staken. U heeft bovendien het recht om niet aan geautomatiseerde individuele besluitvorming of profiling te worden onderworpen. Wij verwerken uw gegevens niet op zodanige wijze dat dit recht van toepassing is. Bent u van mening dat dit wel zo is, neem dan contact op met onze contactpersoon voor privacyzaken.

Cookies

Google Analytics
Via onze website worden cookies geplaatst van Google, als deel van de “Analytics”-dienst. Wij gebruiken deze dienst om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Deze verwerker is mogelijk verplicht op grond van geldende wet- en regelgeving inzage te geven in deze gegevens. Wij verzamelen informatie over uw surfgedrag en delen deze gegevens met Google. Google kan deze informatie in samenhang met andere datasets interpreteren en op die manier uw bewegingen op het internet volgen. Google gebruikt deze informatie voor het aanbieden van onder andere gerichte advertenties (Adwords) en overige Googlediensten en producten.

Cookies van derde partijen
In het geval dat softwareoplossingen van derde partijen gebruik maken van cookies is dit vermeld in deze privacyverklaring.

Wijzigingen in het privacybeleid

Wij behouden te allen tijde het recht ons privacybeleid te wijzigen. Op deze pagina vindt u echter altijd de meest recente versie. Als het nieuwe privacybeleid gevolgen heeft voor de wijze waarop wij reeds verzamelde gegevens met betrekking tot u verwerken, dan brengen wij u daarvan per e-mail op de hoogte.

Social media
Als je social media zoals Facebook gebruikt, kun je via ‘like en share’ knoppen op somashome artikelen die je leuk, nuttig of handig vindt, met je vrienden delen op je social media account. SomasHome krijgt geen toegang tot jouw social media account. Wij raden je aan om het privacybeleid van de social media partijen waar jij een account hebt, goed door te nemen zodat je weet hoe je gegevens worden gebruikt en hoe jij je instellingen kunt aanpassen.

Nieuwsbrief
Wij versturen op dit moment geen nieuwsbrieven naar onze klanten. U vindt daarom ook nergens op onze site een opt-in of opt-out. De enige mails die u ontvangt zijn om u te informeren over de bestelling, bezorging, garantie of andere wijze informatief of dienstverlenend.

Contactgegevens

SomasHome

Amsterdam Nederland T E contact@somashome.nl

Contact voor privacyzaken

Afdeling gegevensbeheer

 

Menu