Wanneer u elektronica koopt, wilt u dat ze lang meegaan. Met de hulp van onze verzekeringspartner Actua kunt u uw producten voor 3 of 5 jaar verzekeren.
Wil je weten hoe? Lees deze pagina aandachtig door. We maken het onze topprioriteit om u te helpen, dus als u vragen heeft, aarzel dan niet om contact met ons op te nemen! Hieronder vind je onze contactgegevens

Veelgestelde vragen

Actua is ruim 35 jaar actief in het aanbieden van de meest uiteenlopende vormen van (verlengde) garantie-/service-/productverzekeringen. Actua onderscheidt zich door een zeer flexibele en vooruitstrevende benadering van de markt. Naast deze (commerciële) eigenschappen zijn zorgvuldigheid en betrouwbaarheid bij ons van zeer groot belang. Op het gebied van garantieverzekeringen (in de ruimste zin des woords) zijn wij uitgegroeid tot de absolute marktleider in de Benelux.

Voor meer informatie, klik hier

Heb je een productverzekering afgesloten, dan betaal je geen kosten voor te vervangen onderdelen. Ook betaal je geen kosten voor de reparatie. Alles wordt voor je vergoed na aftrek van het eventuele eigen risico en afschrijving. Raadpleeg hiervoor ook de polisvoorwaarden.

De kosten zijn afhankelijk van de looptijd van het verzekeringspakket (3 of 5 jaar) en van het type product dat u wilt verzekeren. Omdat de prijzen zo verschillen, kun je de exacte prijs gemakkelijk vinden tijdens het afrekenproces (maar voordat je iets moet kopen).

Nadat je het gewenste product aan de winkelwagen hebt toegevoegd, klik je door naar de volgende stap. De prijs wordt automatisch berekend.

Wij kunnen u productverzekeringen aanbieden voor de volgende productcategorieën:

  • Bruin-/Witgoed apparatuur,
  • Computerapparatuur,
  • Foto-/Videoapparatuur
  • Telecom.

Voor Telecom beschikken wij over apart maatwerk, welke niet is opgenomen in deze handleiding.

U kunt uw witgoedproduct verzekeren voor een maximale duur van 5 jaar (inclusief de fabrieksgarantieperiode). Het Actua VIP Serviceplan bestaat uit twee delen; namelijk een verlengde/ aanvullende garantie en een dekking tegen van buiten komende onheilen. 

Verlenging van en aanvulling op de fabrieksgarantie van 24 maanden naar 60 maanden, wat voor jou betekent:

  • géén arbeidsloon;
  •  géén kosten voor vervangende onderdelen;
  • géén voorrijkosten (niet van toepassing op magnetron, dvd, Hifi en satelliet apparatuur (alsmede alle overige handzame apparatuur) waar de voorrijkosten niet zijn meeverzekerd, maar bij de overige Bruin-/Witgoed producten (niet handzame apparatuur) zijn de voorrijkosten standaard meeverzekerd);
  • 60 maanden nieuwwaarde dekking (o.b.v. aanschafwaarde) zonder afschrijving;
  • Zeer beperkt eigen risico (eerste 2 jaar geen eigen risico, in het 3e jaar slechts € 25,- , in het 4e jaar slechts € 35,- en in het 5e jaar slechts € 45,- per schade.

Het Actua Vip Service Plan geeft tevens dekking tegen alle schade welke niet verzekerbaar is onder een standaard uitgebreide inboedelverzekering (zoals schades ten gevolge van vallen, stoten, inductie, een achtergebleven spijker uit een broekzak die schade veroorzaakt aan de trommel of rubberen manchetten e.d.). Deze aanvullende dekking is in tegenstelling tot de verlengde garantiedekking uiteraard ook reeds van kracht gedurende de fabrieksgarantie- periode (vanaf dag één na verkoop).

Het Actua Vip Service Plan bestaat ook hier uit een tweetal onderdelen namelijk een verlengde garantie en een dekking tegen van buiten komende onheilen incl. dekking tegen diefstal, verlies, afdreiging, beroving etc.

Verlengde garantie / Eigen gebrek

In aansluiting op de fabrieksgarantie zijn onder de dekking tevens inbegrepen de herstel-/
reparatiekosten, die noodzakelijkerwijs dienen te worden gemaakt, omdat de apparatuur niet (goed) meer werkt ten gevolge van een oorzaak, welke is gelegen binnen de apparatuur zelf (technisch defect). De bovengenoemde garantiedekking vervangt niet de standaard fabrieksgarantie, maar vult aan qua dekking en tijdsduur tot 36 maanden.

Alle van buiten komende onheilen

Dit begrip is natuurlijk zeer ruim, hieronder wordt in ieder geval verstaan:

  • stoten, vallen, verkeerde elektrische spanning (incl. inductie)
  • brand, ontploffing of kortsluiting ook als die door het apparaat zelf veroorzaakt wordt
    (eigen gebrek);
  • vocht (water, koffie, thee, limonade, etc.), stof, zand, rook, roetdeeltjes en ongedierte
  • diefstal, verklaarbaar verlies en beroving
  • wereldwijde doorlopende transport-/verblijfsdekking (zeer belangrijk voor camera’s en
    notebooks)
  • Bij PC’s, Notebooks en Tablets geldt tevens dekking bij zakelijk gebruik.

Voor de bovengenoemde productgroepen gelden de navolgende eigen risico’s:

  • Computerapparatuur € 50,- bij Desktop en Notebooks of 10% van het schade- bedrag met een minimum van € 15,- en een maximum van € 45,- indien er sprake is van E-Readers of Tablets
  • Foto-/Videoapparatuur 10% van het schadebedrag met een minimum van € 15,- en een maximum van € 45,-
  • Meld je schade online.
    LET OP: Bij diefstal, beroving of verlies altijd eerst aangifte bij de politie.
    24/7 Online schade melden
  • Na de schademelding ontvangt je een ontvangstbevestiging, inlogggevens van je persoonlijke schadeportaal en een schadenummer (vermeld dit nummer altijd in je correspondentie). In het schadeportaal kun je kijken naar de status van jouw melding.
  • Tot slot controleert Actua de dekking van je polis en beoordeelt de schademelding. Hiervan word je op de hoogte gehouden via e-mail en het schadeportaal.

Stond uw vraag hier niet bij?

Gemiddelde reactietijd e-mail2 uur

Gemiddelde reactietijd WhatsApp chat: 5 minuut

Gemiddelde reactietijd bellen10 minuten

Menu