Retourneren

Het kan altijd voorkomen dat het door jou bestelde product niet helemaal is wat je ervan verwachtte. Geen zorgen, Je kan jouw producten altijd retourneren, mits je aan de eisen voldoet. Hieronder lees je alles over hoe retourneren werkt.

Veelgestelde vragen

  • Je hebt een bedenktijd van 14 tot 30 dagen* dit verschilt per verkoper en productcategorie
  • Het artikel moet nog compleet zijn
  • Het artikel nog  – voor zover mogelijk – in de originele staat is en in de fabrieksverpakking zit.*

*Mocht er eventuele waardevermindering ontstaan omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij of de verkoper aan jou de waardevermindering doorberekenen. De standaard bedenktijd is 14 dagen tenzij anders vermeld.

Lees hier meer: Algemene voorwaarden consument-verkoper somashome.nl

  • Na de 14-30 dagen bedenktijd liggend aan het product
  • Voor artikelen die op eigen initiatief zijn aangepast.
  • Het product is dusdanig slecht verpakt of teruggestuurd dat deze niet of nauwelijks verkoopbaar is
  • Verbruiksartikelen die gedurende het bedenktermijn kunnen bederven of waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Artikelen die u om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunt terugsturen als u de verzegeling heeft verbroken (zoals airco’s en luchtreinigers met filtersysteem, producten die u in uw lichaam gebruikt zoals bijv. tandenborstels maar ook oordoppen zoals AirPods).
  • Beeld en geluidsdragers, en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.
  • Software dat digitaal (bijvoorbeeld via mail) geleverd is. Hiervan kan namelijk niet onomstotelijk worden vastgesteld of deze wel of niet is gebruikt.
  • Artikelen die voor jou op maat gemaakt of aangepast zijn (zoals meubels die op opdracht gemaakt of die zijn aangepast).
  • Cadeaubonnen en -kaarten
  • Digitale artikelen (ebooks, luisterboeken en games)
  • Audio-opnamen, video-opnamen, dvd’s en computerprogrammatuur (waarvan de verzegeling is verbroken)

Je ontvangt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het volledige aankoopbedrag op de rekening waarmee je het hebt betaald.

Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of tot is aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Het hangt af van de desbetreffende verkoper of de retourkosten voor de klant zijn, of dat de verkoper deze vergoedt. Voor bepaalde producten worden retourkosten in rekening gebracht of is de verzending voor eigen kosten. 

LET OP: voor witgoed artikelen die afkomstig zijn van de verkoper Witgoed Outlet bedragen de retourkosten €40,00.

Producten met verzending voor eigen rekening:

  • Nintendo Switch
  • Xbox
  • PlayStation
  • Witgoed Outlet producten (deze producten hebben (outlet) in de titel staan)
  • Apple producten 

Beschadigd of defect artikel ontvangen?

Meld je artikel binnen de retourtermijn retour in je account of via het onderstaande formulier.

Het product mag eenmalig gebruikt zijn

Puur en alleen om de aard, kenmerken en werking vast te stellen. Gebruik je het artikel uitgebreider of vaker, dan kan hier waardevermindering voor gerekend worden. Hiervoor ben je zelf aansprakelijk.

Voorbeeld: je mag een Nintendo Switch bekijken maar niet registreren

Verpak je artikel stevig

Indien mogelijk in de originele doos.
Zodat deze niet tijdens terugzending beschadigd kan raken en bewaar je verzendbewijs.

Retour aanmelden

    Als jij het retour formulier (digitaal) hebt opgestuurd, nemen wij zo snel mogelijk contact met je op.

    Afhankelijk van het product voorzien wij je van een DHL of PostNL label of nemen we contact met je op om een ophaalafspraak te maken.

    Indien uw product niet van de BCC is kunt u de velden onder “retourneren overigen leveranciers” invullen. Weet u niet zeker of uw product van de BCC komt, kunt u dit altijd navragen bij onze klantenservice.

    1. Vul de gevraagde velden in. Vul bij referentienummer uw bestelnummer in, dat begint met SH.
    2. Stuur het product retour bij voorkeur in de originele verpakking en pak deze goed en stevig in. Voeg uw Klantgegevens (naam, adres en woonplaats) en ordernummer toe. Stop ook de pakbon in de doos bijvoegen.
    3. Print het label en plak deze op de doos.     
    4. Lever het pakket in bij een DHL Servicepunt. Het pakket wordt kosteloos verstuurd.
    5. Bewaar uw verzendbewijs of afgiftebewijs tot alles geregeld is.

    Menu