Retourneren
Het kan altijd voorkomen dat het door jou bestelde product niet helemaal is wat je ervan verwachtte. Geen zorgen, Je kan jouw producten altijd retourneren, mits je aan de eisen voldoet. Hieronder lees je alles over hoe retourneren werkt.
Veelgestelde vragen
- Je hebt een bedenktijd is standaard 14 dagen
- Het artikel moet nog compleet zijn
- Het artikel nog – voor zover mogelijk – in de originele staat is en in de fabrieksverpakking zit.*
*Mocht er eventuele waardevermindering ontstaan omdat je het artikel op een andere manier hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij of de verkoper aan jou de waardevermindering doorberekenen. De standaard bedenktijd is 14 dagen tenzij anders vermeld.
Lees hier meer: Algemene voorwaarden consument-verkoper somashome.nl
- Na de 14 dagen bedenktijd
- Voor artikelen die op eigen initiatief zijn aangepast.
- Het product is dusdanig slecht verpakt of teruggestuurd dat deze niet of nauwelijks verkoopbaar is
- Verbruiksartikelen die gedurende het bedenktermijn kunnen bederven of waarvan de verzegeling is verbroken.
- Artikelen die u om hygiënische of gezondheidsredenen niet kunt terugsturen als u de verzegeling heeft verbroken (zoals airco’s en luchtreinigers met filtersysteem, producten die u in uw lichaam gebruikt zoals bijv. tandenborstels maar ook oordoppen zoals AirPods).
- Beeld en geluidsdragers, en computersoftware waarvan de verzegeling is verbroken.
- Software dat digitaal (bijvoorbeeld via mail) geleverd is. Hiervan kan namelijk niet onomstotelijk worden vastgesteld of deze wel of niet is gebruikt.
- Artikelen die voor jou op maat gemaakt of aangepast zijn (zoals meubels die op opdracht gemaakt of die zijn aangepast).
- Cadeaubonnen en -kaarten
- Digitale artikelen (ebooks, luisterboeken en games)
- Audio-opnamen, video-opnamen, dvd’s en computerprogrammatuur (waarvan de verzegeling is verbroken)
Je ontvangt zo spoedig mogelijk, maar uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding, het volledige aankoopbedrag op de rekening waarmee je het hebt betaald.
Wij mogen wachten met terugbetaling tot wij de goederen hebben teruggekregen, of tot is aangetoond dat de goederen zijn teruggezonden, al naar gelang welk tijdstip eerst valt. Je bent alleen aansprakelijk voor de waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het gebruik van de goederen dat verder gaat dan nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.
Wij rekenen €1 voor retourzendingen.
Sommige producten kunnen afwijken van deze regel, zo kunnen voor outlet producten een hogere retour kosten in rekening worden gebracht.
Beschadigd of defect artikel ontvangen?
Meld je artikel binnen het retourtermijn, retour in je account of via het onderstaande formulier.
Het product mag eenmalig gebruikt zijn
Puur en alleen om de aard, kenmerken en werking vast te stellen. Gebruik je het artikel uitgebreider of vaker, dan kan hier waardevermindering voor gerekend worden. Hiervoor ben je zelf aansprakelijk.
Voorbeeld 1: je mag een MacBook bekijken maar niet registreren
Voorbeeld 2: Hygiëne gevoelige producten zoals oortjes en tandenborstels mag je bekijken maar niet gebruiken.
Verpak je artikel stevig
Indien mogelijk in de originele doos.
Zodat deze niet tijdens terugzending beschadigd kan raken en bewaar je verzendbewijs.
Verstuur je zelf een duur product terug, gebruik dan altijd verzekerde verzending.
Retour aanmelden
Als jij het retour formulier (digitaal) hebt opgestuurd, dan wordt er zo snel mogelijk contact met je opgenomen.
Afhankelijk van het product voorzien wij of een partner je van een DHL of PostNL label of nemen we contact met je op om een ophaalafspraak te maken.
- Meld jouw retour altijd aan
- Zorg dat er iets op en in de doos zit waaraan wij kunnen herkennen dat de bestelling van u afkomstig is, zoals uw bestelnummer.
- Tip: Stuur jij het product met eigen label terug? Bewaar het verzendbewijs en verzeker de verzending als het om een duur product gaat
Indien uw product niet van de BCC is kunt u de velden onder “retourneren overigen leveranciers” invullen. Weet u niet zeker of uw product van de BCC komt, kunt u dit altijd navragen bij onze klantenservice.
- Vul de gevraagde velden in. Vul bij referentienummer uw bestelnummer in, dat begint met SH.
- Stuur het product retour bij voorkeur in de originele verpakking en pak deze goed en stevig in. Voeg uw Klantgegevens (naam, adres en woonplaats) en ordernummer toe. Stop ook de pakbon in de doos bijvoegen.
- Print het label en plak deze op de doos.
- Lever het pakket in bij een DHL Servicepunt. Het pakket wordt kosteloos verstuurd.
- Bewaar uw verzendbewijs of afgiftebewijs tot alles geregeld is.