Garantie & reparatie

Als je een artikel via Somas koopt, mag u ervan uitgaan dat het in goede staat is en bij normaal gebruik blijft werken zoals verwacht. Helaas, kan het echter gebeuren dat u het product moet aanmelden ter reparatie. Hier zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden. Om niet voor verrassingen te komen staan, raden wij u aan deze pagina door te lezen.

Al onze producten zijn bestemd voor de Nederlandse markt. Wij versturen geen producten vanuit Oost-Europa. Alle garantie wordt dus ook in Nederland geregeld, wij hoeven geen producten naar het buitenland te sturen.

Somas geeft u minimaal 2 jaar garantie op het volledige assortiment. Uitgezonderd accessoires, waarvoor de fabrieksgarantie is beperkt is tot 6 maanden.

De garantievoorwaarden kunt u nalezen in het meegeleverde garantieboekje bij uw product of op de website van de fabrikant. Wij regelen het graag voor u en u kunt bij ons altijd terecht voor vragen en opmerkingen over het reparatietraject. Bij of na levering van uw product ontvangt u een pakbon of factuur waarmee u aanspraak kan maken op de garantie.

Ja, u kunt uw garantie ook verlengen. Dit kunt u doen tijdens afrekenproces verlening. Hier verschijnt de mogelijkheid om uw garantie te verlengen met 12, 24 of 36 maanden. Deze garantie gaat in op het moment dat de fabrieksgarantie is verstreken.

Deze optie wordt binnenkort getoond op deze pagina en tijdens het afrekenen.

U heeft altijd recht op de wettelijke garantie van uw product. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat u in mag er in alle redelijkheid van mag verwachten bij normaal gebruik. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. U heeft altijd de eerste 3 maanden na aanschaf garantie op de reparatie.

Bij levering van uw product ontvangt u een pakbon waarmee u aanspraak kan maken op de garantie.

Heeft u uw product langer dan 2 jaar geleden gekocht en valt het buiten de wettelijke garantie, of is uw product defect gegaan als gevolg van val-, druk-, stoot-, of vochtschade? Ook dan zorgen wij dat het voor u wordt opgelost. 

Daar kunnen dan wel kosten aan verbonden zijn maar dit zullen we dan wel eerst met u overleggen. We rekenen wel altijd € 14,95 onderzoekskosten aan u door als u het defecte product bij ons inlevert in de winkel of opstuurt. Krijgt u thuis bezoek van de reparateur, dan kunnen de onderzoekskosten hoger uitvallen.

Retour, Schade & Garantie formulier


    Menu