Garantie & reparatie

Als je een artikel via Somas koopt, mag je ervan uitgaan dat het in goede staat is en bij normaal gebruik blijft werken zoals verwacht. Helaas, kan het echter gebeuren dat je het product moet aanmelden ter reparatie. Hier zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden. Om niet voor verrassingen te komen staan, raden wij je aan deze pagina door te lezen.

Al onze producten zijn bestemd voor de Nederlandse markt. Wij versturen bijvoorbeeld geen producten vanuit Oost-Europa. Alle garantie wordt dus ook in Nederland geregeld, wij hoeven geen producten naar het buitenland te sturen. Lees voor meer informatie ook de algemene voorwaarden.

Je hebt vrijwel altijd 2 jaar garantie, de juiste garantiegegevens staan op de productpagina. Er zijn daarnaast ook uitzonderingen zoals voor retourkoopjes maar bijvoorbeeld ook accessoires waarbij de fabrieksgarantie is beperkt is tot 6 maanden. Bekijk daarom altijd de productpagina voor de juiste informatie.

De garantievoorwaarden kan je nalezen in het meegeleverde garantieboekje bij je product of op de website van de fabrikant of opvragen bij onze partner. Wij regelen het graag voor je en je kan bij ons altijd terecht voor vragen en opmerkingen over het reparatietraject. Bij of na levering van je product ontvang je een pakbon of factuur waarmee je aanspraak kan maken op de garantie.

  • Nieuw-outlet

Onder nieuw-outlet word verstaan nieuwe producten welke een transportschade e.d. hebben opgelopen en nieuwe geretourneerde producten welke zijn gerepareerd. Deze hebben tenminste 12 maanden garantie.

  • Tweedehands

2de hands producten hebben over het algemeen 6 maanden garantie. Als er een uitzondering is dan wordt dit vermeld.

 

Ja, je kan de garantie ook verlengen. Bij de producten waar dit mogelijk is kan je dit aanklikken op de productpagina of tijdens het afrekenen kiezen. Nu al nieuwsgierig naar de verzekeringsvoorwaarden klik dan hier.

Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie van jouw product. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je in mag er in alle redelijkheid van mag verwachten bij normaal gebruik. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Bij levering van je product ontvang je een pakbon waarmee je aanspraak kan maken op de garantie.

Heb je het product langer dan 2 jaar geleden gekocht en valt het buiten de wettelijke garantie, of is je product defect gegaan als gevolg van val-, druk-, stoot-, of vochtschade? Ook dan kunnen wij ervoor zorgen dat het voor je wordt opgelost. 

Hieraan kunnen wel kosten verbonden zijn, maar dit zullen we altijd eerst met je overleggen. Beslis je na het het onderzoek geen reparatie te willen, dan betaal je minimaal de onderzoekskosten:

  • Wij rekenen altijd minimaal € 19,95 aan onderzoekskosten als jij het defecte product aan ons opstuurt.
  • Krijg je thuis bezoek van de reparateur, dan kunnen de onderzoekskosten hoger uitvallen maar zijn minimaal €80,-.

Grote en zware artikelen hoef je natuurlijk niet zelf op te sturen. Neem contact met ons of de verkooppartner op en dan plannen wij zo snel mogelijk een afspraak met je in.

Garantie dekt het niet of niet voldoende werken van het product door bijvoorbeeld een fabricage fout maar geen schade van buitenaf of die niet door een productiefout is ontstaan.

De garantietermijn van de Verkoper komt overeen met de fabrieksgarantietermijn. De Verkoper is echter te nimmer verantwoordelijk voor de uiteindelijke geschiktheid van de producten voor elke individuele toepassing door de consument, noch voor eventuele adviezen ten aanzien van het gebruik of de toepassing van de producten.

  1. Retourkoopjes, koopjeshoek, 2de kansproducten en refurbished producten kunnen een beperkte garantie hebben. Dit wordt op de productpagina vermeld.
  2. De garantie geldt niet indien:
  • De consument de geleverde producten zelf heeft gerepareerd en/of bewerkt of door derden heeft laten repareren en/of bewerken;
  • De geleverde producten aan abnormale omstandigheden zijn blootgesteld of anderszins onzorgvuldig worden behandeld of in strijd zijn met de aanwijzingen van de Verkoper en/of op de verpakking behandeld zijn;
  • De ondeugdelijkheid geheel of gedeeltelijk het gevolg is van voorschriften die de overheid heeft gesteld of zal stellen ten aanzien van de aard of de kwaliteit van de toegepaste materialen.

Fabrieksgarantie

Sommige verkooppartners hebben geen eigen reparatie dienst en werken hiervoor samen met de fabrikant.

De fabrikant van je bestelde artikel kan fabrieksgarantie geven. Gaat een product tijdens de garantieperiode kapot, dan heb je recht op reparatie of vervanging. Voor deze reparatie of vervanging hoef je dan niet te betalen. Het kapotte product moet dan voldoen aan de garantievoorwaarden die de fabrikant heeft gesteld en het product moet normaal gebruikt zijn.

De garantievoorwaarden verschillen per fabrikant. In de verpakking van je artikel zit vaak een boekje waar de voorwaarden voor fabrieksgarantie in staan.

Meld altijd jouw reparatie of garantie zaak aan via het onderstaande formulier!

Schade & Garantie formulier



    Fotos van de schade of het serienummer]

    wasmachine1 op afbetaling
    1 where do i find the serial number and model of my tv op afbetaling
    koelkast2 op afbetaling

    Menu