Garantie & reparatie

Als je een artikel via Somas koopt, mag u ervan uitgaan dat het in goede staat is en bij normaal gebruik blijft werken zoals verwacht. Helaas, kan het echter gebeuren dat u het product moet aanmelden ter reparatie. Hier zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden. Om niet voor verrassingen te komen staan, raden wij u aan deze pagina door te lezen.

Al onze producten zijn bestemd voor de Nederlandse markt. Wij versturen geen producten vanuit Oost-Europa. Alle garantie wordt dus ook in Nederland geregeld, wij hoeven geen producten naar het buitenland te sturen.

Somas geeft u minimaal 2 jaar garantie op het volledige assortiment. Uitgezonderd accessoires, waarvoor de fabrieksgarantie is beperkt is tot 6 maanden.

De garantievoorwaarden kunt u nalezen in het meegeleverde garantieboekje bij uw product of op de website van de fabrikant. Wij regelen het graag voor u en u kunt bij ons altijd terecht voor vragen en opmerkingen over het reparatietraject. Bij of na levering van uw product ontvangt u een pakbon of factuur waarmee u aanspraak kan maken op de garantie.

Ja, u kunt uw garantie ook verlengen. Bij de producten waar dit mogelijk is kunt u dit aanklikken op de productpagina of tijdens het afrekenen kiezen. Nu al nieuwsgierig naar de verzekeringsvoorwaarden klik dan hier.

U heeft altijd recht op de wettelijke garantie van uw product. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat u in mag er in alle redelijkheid van mag verwachten bij normaal gebruik. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie. U heeft altijd de eerste 3 maanden na aanschaf garantie op de reparatie.

Bij levering van uw product ontvangt u een pakbon waarmee u aanspraak kan maken op de garantie.

Heeft u uw product langer dan 2 jaar geleden gekocht en valt het buiten de wettelijke garantie, of is uw product defect gegaan als gevolg van val-, druk-, stoot-, of vochtschade? Ook dan zorgen wij dat het voor u wordt opgelost. 

Daar kunnen dan wel kosten aan verbonden zijn maar dit zullen we dan wel eerst met u overleggen. We rekenen wel altijd € 14,95 onderzoekskosten aan u door als u het defecte product bij ons inlevert in de winkel of opstuurt. Krijgt u thuis bezoek van de reparateur, dan kunnen de onderzoekskosten hoger uitvallen.

Voor vrijwel alle grote producten zoals wasmachines, vaatwassers, fornuizen en TV’s kunt u bij ons extra garantie kopen. Wilt u hier meer over weten klik dan hier.

Retour, Schade & Garantie formulier


    Menu