Garantie & reparatie

Als je een artikel via Somas koopt, mag je ervan uitgaan dat het in goede staat is en bij normaal gebruik blijft werken zoals verwacht. Helaas, kan het echter gebeuren dat je het product moet aanmelden ter reparatie. Hier zijn bepaalde voorwaarden aan verbonden. Om niet voor verrassingen te komen staan, raden wij je aan deze pagina door te lezen.

Al onze producten zijn bestemd voor de Nederlandse markt. Wij versturen geen producten vanuit Oost-Europa. Alle garantie wordt dus ook in Nederland geregeld, wij hoeven geen producten naar het buitenland te sturen.

Je hebt vrijwel altijd 2 jaar garantie, de juiste garantiegegevens staan op de productpagina. Er zijn daarnaast ook uitzonderingen zoals voor retourkoopjes maar bijvoorbeeld ook accessoires waarbij de fabrieksgarantie is beperkt is tot 6 maanden. Bekijk daarom altijd de productpagina voor de juiste informatie.

De garantievoorwaarden kan je nalezen in het meegeleverde garantieboekje bij je product of op de website van de fabrikant of opvragen bij onze partner. Wij regelen het graag voor je en je kan bij ons altijd terecht voor vragen en opmerkingen over het reparatietraject. Bij of na levering van je product ontvang je een pakbon of factuur waarmee je aanspraak kan maken op de garantie.

Ja, je kan de garantie ook verlengen. Bij de producten waar dit mogelijk is kan je dit aanklikken op de productpagina of tijdens het afrekenen kiezen. Nu al nieuwsgierig naar de verzekeringsvoorwaarden klik dan hier.

Je hebt altijd recht op de wettelijke garantie van jouw product. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene is of moet doen wat je in mag er in alle redelijkheid van mag verwachten bij normaal gebruik. Voor sommige producten geldt ook een fabrieksgarantie. Deze garantie doet niets af aan de wettelijke garantie.

Bij levering van je product ontvang je een pakbon waarmee je aanspraak kan maken op de garantie.

Heb je het product langer dan 2 jaar geleden gekocht en valt het buiten de wettelijke garantie, of is je product defect gegaan als gevolg van val-, druk-, stoot-, of vochtschade? Ook dan kunnen wij ervoor zorgen dat het voor je wordt opgelost. 

Hieraan kunnen wel kosten verbonden zijn, maar dit zullen we altijd eerst met je overleggen. Wij rekenen altijd minimaal € 14,95 aan onderzoekskosten als jij het defecte product aan ons opstuurt. Krijg je thuis bezoek van de reparateur, dan kunnen de onderzoekskosten hoger uitvallen.

Voor vrijwel alle grote producten zoals wasmachines, vaatwassers, fornuizen en TV’s kan je bij ons extra garantie kopen. Wil je hier meer over weten klik dan hier.

Schade & Garantie formulier



    wasmachine1 op afbetaling
    1 where do i find the serial number and model of my tv op afbetaling
    koelkast2 op afbetaling

    Menu